Vrouwen zijn in deze tijd geëmancipeerd. Of niet? Kunnen meisjes iemand versieren zonder wanhopig te lijken? Zijn jongens gebrainwashed door porno? Is de wereld anders voor vrouwen dan voor mannen? Is emancipatie dan een goed ding?

Tieten zijn kunst, een piemel is een piemel.

Nadja moet "functioneel" naakt in deze voorstelling. Dat staat in het script van Princess. Maar vandaag, midden in de tournee, heeft Nadja daar geen zin meer in. Hoezo moeten Tarik en Sven niet "functioneel naakt"? Dat is anders, volgens Sven. Tarik vindt het naakt ook niet kunnen. Sowieso vindt hij de vrouw in het stuk een slet. Hoezo een slet, ze doet waar ze zin in heeft, mag dat niet?! Het vrouwbeeld in deze voorstelling slaat nergens op, kan het niet anders?

Al spelend, improviserend en redetwistend herschrijven de drie acteurs het stuk zoals het in hun ogen zou moeten zijn. Ongemakkelijk eerlijk vragen ze zichzelf en elkaar: vind jij een vrouw evenveel waard als een man?

Deze voorstelling wordt gespeeld in een tot theater omgebouwde vrachtwagentrailer. De trailervoorstellingen van Sonnevanck/Oostpool wonnen de afgelopen jaren verschillende prijzen. In 2016 won Bromance (15+) de Gouden Krekel voor Meest Indrukwekkende Jeugdtheaterproductie, de belangrijkste prijs binnen het jeugdtheater. HardCandy (15+, 2013), GTA5 (15+, 2015), Pretpark (12+, 2017) en It's my mouth and I can say what I want to (14+, 2017) wonnen een Zilveren Krekel.

  • Theatergroep Toneelgroep Oostpool / Theater Sonnevanck
  • Tekst Tjeerd Posthuma
  • Regie Flora Verbrugge
  • Spel Minne Koole, Whitney Sawyer en Olaf Ait Tami
  • Dramaturgie Timothy de Gilde
  •  
  • Genre Theater
  • Duur 60 minuten
  • Leeftijd 14+