Een absurde en woordeloze choreografie waarin herkenbaarheid en Belgisch objectensurrealisme samen een walsje dansen.
Kijk binnen in het huis van een prettig gestoorde oma. In haar vrolijke bestaan wordt ze opgeschrikt door een soort klusjesman, die allerlei ‘reparaties’ komt uitvoeren. Hij opent kasten, sleutelt aan stopcontacten en vindt steeds iets wat hem compleet verrast. Zij is soms geamuseerd, soms gegeneerd, soms verstoord en soms compleet gestoord door wat hij allemaal uitvoert.
Oma en de klusjesman spreken niet dezelfde taal, daarom verzinnen ze een bizarre taal die niet te verstaan is maar die toch iedereen begrijpt.
De vormgeving van BiZAR, een inventieve huiskamer met herkenbare en ongewone recyclagevoorwerpen, ontspringt aan het wonderlijke brein van theatermaker-bricoleur Pat Van Hemelrijck (Alibicollectief, Radeis). Hij combineert deze voorwerpen op oneigenlijke manieren en laat je daarmee binnenkijken in het fascinerende huishouden van de bizarre oma.
Take a look inside the home of a pretty insane grandmother. Her happy existence is shaken up by a handyman who performs all sorts of chores for her. He opens closets, tinkers with power outlets and keeps encountering stuff that surprises him. Sometimes she is amused, sometimes embarrassed, sometimes annoyed and sometimes disturbed by all he does.
Grandmother and the handyman do not speak the same language, therefore they invent a bizarre language that cannot be made sense of, yet everyone understands.
BiZAR is a playful and musical performance, filled with auditory and visual surprises for toddlers.
Compleet geschift en maf en oh zo leuk.
Theaterkrant