Een bom is geëxplodeerd, de stad is verlamd van angst. Amor dwaalt door de straten en doet zijn best niet op te vallen. Maar wat is normaal gedrag als iedereen zo wantrouwig naar je kijkt? Lijkt hij niet verdacht veel op de dader? Dezelfde afkomst, dezelfde zwarte rugzak. Ís hij misschien de dader, of zijn het de ogen van anderen die hem langzaam veranderen in de gehate terrorist? Als hij zichzelf in de winkelruit ziet, schrikt hij: ‘Ik ving de blik van een extreem verdacht individu. Het was mijn eigen reflectie.’
Het publiek kruipt in het hoofd van de jonge man Amor en volgt hem 24 uur van zijn bestaan. De telefoon waarmee hij zijn brothers belt is zijn enige draad met het leven. Dwalend door de stad, op het felle ritme van de dans, wordt hij door zijn eigen schaduw op de hielen gezeten. Langzaam vervaagt de grens tussen realiteit en fantasie, tussen dader en slachtoffer, tussen speler en danser.
Lees hier de **** recensie uit De Volkskrant
Voor het eerst slaan De Toneelmakerij en Danstheater AYA de handen ineen. Regisseur Liesbeth Coltof en choreograaf Wies Bloemen tekenen samen voor een rauwe, zinderende voorstelling over angst, vooroordelen en terrorisme.
Uitzonderlijk goed gelukte kruisbestuiving tussen dans en theater - De Volkskrant - Annette Embrechts