• Theatergroep Theater Sonnevanck
  • Genre Theater
  • Duur 70 minuten
  • Leeftijd 8+

Iedereen in het stadje Gul is extreem goed, Tante Maria en haar geadopteerde dochter Magdalena voorop.

Wij placeren volgens de 1,5 meter maatregel voor (jong)volwassenen en volgens het jeugdprotocol voor kinderen t/m 12 jaar. We vragen je vriendelijk samen met uw kind(eren) te komen, zodat we de zaal optimaal kunnen vullen met publiek. Wanneer je meerdere kaarten koopt, gaan we ervan uit dat je tot hetzelfde huishouden behoort.
Komt u alleen? Wij hebben slechts beperkte plaats voor enkele tickets. Mail hiervoor naar kassa@krakeling.nl om apart te reserveren. Hiermee helpt u ons de zaal optimaal te vullen met publiek.

Op een dag staat er iemand op hun stoep. Hij heet Edward en is helemaal alleen. Edward is lief en zachtaardig maar aan beide armen heeft hij - in plaats van gewone handen - helaas een stel lange en vlijmscherpe scharen. Als Tante Maria desondanks besluit om Edward gastvrij in huis op te nemen, is Magdalena voor het eerst in haar leven een stuk minder positief.

Maar heeft Edward niet ook, net als iedereen, recht op een veilig thuis en wat geluk? Blijft Magdalena de enige in Gul die moeite met hem heeft? Hoe tolerant is Gul eigenlijk echt? En… hoe ongevaarlijk is Edward? 

Een zoetzure komedie over goed en kwaad en de dunne grens daartussen. Losjes gebaseerd op Tim Burtons’ sprookjesachtige film Edward Scissorhands. 

* * * * *

'Edward Scharenhand is net zo sprookjesachtig als het origineel'

de Volkskrant

Credits

  • Theatergroep Theater Sonnevanck
  • Tekst & regie Marije Gubbels
  • Compositie muziek Freek den Hartogh
  • Liedteksten Marije Gubbels
  • Spel & zang Dorien van Gent, Freek den Hartogh, Marcel Osterop en Juul Vrijdag
  • Decor- & kostuumontwerp Morgana Machado Marques
  • Assistent decor & kostuums Afke Manshanden
  • Uitvoering kostuums Esther te Brake en Reina de Vries
  • Lichtontwerp Desirée van Gelderen
  • Dramaturgie Flora Verbrugge
  • Regieassistent Leoni Pirenne
  • Dans- & bewegingsadvies Nada Belada
  • Techniek Koen Kuipers en Jeroen van Terheijden
  • Scènefotografie Sanne Peper

Uitgelicht